RSS

celoteh 76:

12 Apr

assalamualaikum wbt,,

 

huhu ok entry smlm agak emo sampai private lagik..tp kalau nk tau cerita leh aa mintak password entry smlm kalau rasa nk bacalah kan..kalau xberapa nk baca xyahlah nk ngengada nk mintak password tu..oraite lupakan kisah smlm tp kali ni nk buat entry makan2 plak..haa kan sbb da lama x buat entry resepi ni..tulah asik stalker post blogger lain je..blog sendiri da jadik anak tiri..balik2 bersawang je..

ok..ahad lepas saja je torai nk buat pau goreng @ dorayaki..so kalini mmg all out aa menguli betul2 sampai peluh2 ketiak..kalau x jadik mcm donat keras aku dulu2 tu perghh mmg akan berehatlah drp nk menguli2 ni..so sini aku bgtu bahan2 nk buat pau goreng ni.* bahan2 ni aku main agak2 je anggarannya sbb aku mkn pun berdua je..

bahan-bahannya :

3 cawan tepung gandum

1 biji telur

2 sb yis mauripan ( direndam sampai naik)

2sb majerin

1 sb gula kastor

2 cawan air – ikut keadaan

cara-caranya

1. masuk semua bahan td dan uli sedikit demi sedikit berselang2 dgn air sampai doh jadik lembut, nak tau doh tu lembut, tepung tidak melekat pada tgn dan ditarik tidak putus strukturnya,,

2. bahagikan dgn 6-7 bahagian, dan canaikan untuk masukkan inti..

oh ye..inti yg aku gunakan tu kaya pandan tp kalau nk letak kacang merah boleh jugak..ikut suka uolls

3. selepas masukkan inti, biarkan adunan td rehat dlm 20 minit sampai akan nampak adunan tu naik…

4. goreng dan hidang..

so inilah hasilnya…tadaaa

opps agak kekuningan pau goreng aku..tp nmpk cantik x ader cm bunga pun ye…hua hua

ok ini bila dibelah..tgk2 inti kaya kt dalam tu..yummy…..

fuhh lega kalini mmg menjadik aa..sampai en asben mkn x hingat oi..hehehe x sia2 peluh menitik2..oraite harap uolls mencuba resepi kalini ye..selamat menguli..beransur dulu daa

 

love: ahcikaddalicious..

love

 


 
1 Comment

Posted by on 12 April 2011 in cuba, masak2

 

One response to “celoteh 76:

  1. sue sakarnor

    12 April 2011 at 7:48 am

    nak password :p aku kan menyebok

     

Leave a comment