RSS

celoteh 63:

16 Mar

assalamualaikum wbt,,

yawww..semalam konon nk buat kuih masalodeh@ wadei tu..perghh confident giler ! tgk resepinya pun cam senang je nk buat ni..bahan2 pun simple ahh..pejam mata sebelah pun boleh uli ni..cewahh oleh sbb tahap keinginan nk mkn masalodeh tu meluap2..aku x rendam kacang dhal tu semalam..tp aku rebus sekejap nk lembutkan sikit je..punyalah x sabar…

Dengan penuh rasa keghairahan nk mencuba, balik2 kerja je terus kedapur..sebijik2 aku buat ikut seperti arahan dlm resepi tu..rasa da cukup mcm masalodeh yg sedia ader kat kedai tu..tp rupanya spoil aa..nahper x macam dlm gmbr resepi tu aa? ayooo ader yg kureng ker..tulahh td confident giler ckp senang nk buat…sekali buat agak susah gak nk membentuk masalodeh ni..sah mesti aku terebus kacang dal ni..org kata rendam semalaman tp aku pepandai rebus..padan muka aku!..huhuhu

sepatutnya masalodeh tu akan jadik cmni.

kredit to blog periuktanah , yg jadik rujukan segala resepi yg sedap2..kalau berminat sila klick disitu..

tp bila masalodeh aku siap jadik cmni plak…

hahaha…x mcm masalodeh kan? tp xper janji rasa ttp sama..hehehe

so moral of story kalau nk buat masalodeh ni..silalah rendam semalaman dulu..xpayahlah nk rebus2..mmglah x berapa jadiknya nnti..huhuhu so selamat mencubalah uoll’s..

ok mau beransur dulu ..daaa

 

love: ahciksue…

 

 
1 Comment

Posted by on 16 March 2011 in cuba, masak2

 

One response to “celoteh 63:

  1. sue sakarnor

    17 March 2011 at 9:55 am

    terkonang2 wadei UNITEN…ermm

     

Leave a comment